LIGHT UP COFFE【LA CANDELILLA - COSTA RICA】

千曲市市民交流センターで行われたイベント「春のパンまつり&キッズI’PO with キッチンカー」で購入。代表川野さんが来ていたこともあってか、私が行った時は列ができていました。ファンらしき人も見かけましたよ。

バラ科、林檎系の果実感と酸味に加え、デイリーフリーな焼き菓子のような印象も。紅茶のような余韻で全体的に明るさはありつつも柔らかく優しい味わいです。抽出は無理に味わいを引き出そうとせず、既に豆が持っているバランスを崩さないよう意識すると美味しくできました。

購入した際に頂いた小冊子。こちらは川野さんの農園訪問記となっており、とても読みごたえがありました。「彼らは幸せそうでした」の一文から目が離せなかった。より詳しい内容や動画はLIGHT UP COFFEさんのWEBサイトで見ることができます。

Rosacea and apple fruit and acidity, as well as a dairy-free baked goods impression. The overall flavor is bright, yet soft and gentle, with a tea-like aftertaste. Extracting the beans was delicious if you are conscious of not forcing the flavors out and not destroying the balance that the beans already have.

The booklet I received when I purchased the product. This one is a report of Mr. Kawano's visit to the farm, and it was a great read. I couldn't take my eyes off the sentence "They seemed happy." More detailed contents and videos can be found on LIGHT UP COFFE's website.

STORE