koloro coffee【Guatemala Aurora Maragogype】

第一印象は弾けるような鮮烈な酸味。華やかな紅茶のような香りと共に柑橘系のクリーンな味わいが楽しめます。繊細ながら活力溢れるコーヒーです。焙煎による味付けというと表現が違うかもしれませんが、柑橘系の酸味にアーモンドやブラウンシュガーのニュアンスがプラスされた結果なのか、確かに林檎の赤い果実がパッと脳裏に浮かぶような印象も。

余談ですがとても大きな豆だったので、手持ちの電動グラインダーで挽くのは中々苦労しました。豆が大きすぎて挽目によっては内刃と外刃の間に入っていかないんですよね…笑。64mmのフラット刃を搭載した「Fellow ODE」では上手く挽くことができず、LAGOM MINIとVaria vs3が活躍してくれました。

The first impression is a burst of intense acidity. It has a clean, citrusy taste with a gorgeous tea-like aroma. It is a delicate yet vibrant coffee. It may be a different expression to say that it is flavored by roasting, but it may be the result of adding nuances of almonds and brown sugar to the citrus acidity, and it certainly gives the impression of red apple fruit in your mind.

As a side note, the beans were so large that it was quite difficult to grind them with my electric grinder. The beans were too large to fit between the inner and outer blades depending on the grind size...lol The Fellow ODE with its 64mm flat blade did not grind well, so the LAGOM MINI and Varia vs3 did the job.

STORE